מזקקת גלן גרנט

מזקקת גלן גרנט

GLEN GRANT DISTILLERY

סיפורנו מתחיל ב-SPEYSIDE אשר בצפון סקוטלנד. האחים ג'יימס וג'ון גרנט היו מבריחי שיכר ומזקקי אלכוהול פיראטיים כאשר החליטו "ללכת בתלם" ולהקים ב-1840 מזקקה חוקית.

בשנת 1840, החוק האנגלי ,שלא נתן לכל אחד רישיון לזקק וויסקי, השתנה. השינוי בחוק אפשר לכל אחד לקנות רישיון זיקוק, מה שגרם לאחים  גרנט להוציא רישיון לזיקוק חוקי של וויסקי. כל המשאבים והמרכיבים עמדו לרשותם כדי להפוך את המזקקה שלהם להצלחה – הים ונמל גארמות' בקרבת מקום כדי לשלח את הסחורה, נהר הספיי שסיפק מים טהורים, כבול להסקת התנורים ומישורים אין סופיים של שעורה משובחת להכנת לתת. עד 1872 הלכו לעולמם מייסדי מזקקת גלן גרנט. ג'ון "המייג'ור" גרנט, שהיה רק בן 25 באותה עת אבל תמיד הראה עניין בזיקוק וויסקי, ירש את המזקקה מדודו, ג'יימס, והחליט להמשיך את דרכו.

ג'ון "המייג'ור" גרנט היה טיפוס צבעוני למדי, בעל חשיבה ייחודית ואופי משלו. הוא היה איש חברה שאהב חידושים וטיולים, והיה הראשון בכל ההיילנדס (צפון מערב סקוטלנד) שהיה לו רכב ממונע. כחובב טכנולוגיה מושבע, המייג'ור השקיע הרבה מאוד מזמנו וממרצו במזקקה שלו, ולא חסך דבר: המזקקה שלו הייתה הראשונה שהוכנס בה חשמל לתאורה למשל.

גרנט היה גם איש שיווק מופלא, והבין את צרכי ורצונות הלקוחות שלו. הוא הבין שהם מחפשים אלטרנטיבה לוויסקי הכבד, הקשה של ימיו. הפתרון של רוב המתחרים היה להשתמש בבלנדים של מאלט וויסקי וגריין, אבל הוא לא רצה לעשות את מה שנראה היה בעיניו כפשרה, ולכן החליט לייצר רק וויסקי סינגל מאלט.

כדי לקבל וויסקי בסגנון קל ועדין יותר אבל בלי לוותר בשום צורה על אופי ייחודי, גרנט הכניס לשימוש דוודי זיקוק גבוהים בעלי צוואר צר וארוך. מדוודי זיקוק אלה הצליח להפיק וויסקי בעל טעמי לתת רעננים וקלים, בעלי גוון בהיר. דוודים כאלה, בני 100 שנים ויותר, משמשים את המזקקה גם היום.

כ- 25 שנים לאחר שקיבל לידיו את המזקקה, החליט ג'ון גרנט להקים מעבר לכביש מול גלן גרנט, מזקקה שנייה. זו נקראה בתחילה "גלן גרנט 2", אבל מהר מאוד זכתה לכינוי "CAPERDONICH" ("קפרדוניך"), על שמה של הבאר ממנה שאבו שתי המזקקות את המים שלהן. עד היום מחוברות שתי המזקקות האלה ביניהן בצינור תת קרקעי משותף.

בשנת 1931 נפטר מייג'ור גרנט, נכדו מייג'ור דגלאס מק'קסאק (MACKESSACK), נבחר להמשיך את דרכו, עד 1972. בשנה זו התאחדה גלן גרנט עם מזקקה אחרת, ונוצרה חברה שלישית, שנקראה THE GLENLIVET DISTILLERS LTD. חלקם המקורי של בני המשפחה בחברה נשמר, כאשר חלקים נוספים הוחזקו על ידי שתי יצרניות משקאות נוספות.

החל משנת 2006 שייכת גלן גרנט לתאגיד המשקאות האיטלקי המפורסם "קמפרי גרופ", שהחליט להשקיע ולחדש את המותג ההיסטורי. הקבוצה יצרה לגלן גרנט מראה חדש, הכניסה מוצרים חדשים ובנתה במזקקה מרכז מבקרים, מהיפים בסקוטלנד. לצידה שוכן הגן של גלן גרנט – גן בסגנון ויקטוריאני שניטע על ידי מייג'ור גרנט בשנת 1886, ושוקם גם הוא.

המאפיין המרכזי של גלן גרנט הוא במידה רבה "פשטות". כי כאשר עומדים לרשותך התנאים הטובים ביותר לייצור וויסקי טוב, אין צורך בגימיקים או בטריקים כאלה ואחרים. מים משובחים וטהורים, לתת באיכות הגבוהה ביותר ודבקות במסורת בת 170 השנים, אלה הדברים שעושים את הגלן גרנט סינגל מאלט למה שהוא.

גלן גרנט לוגו
גלן גרנט (TMR  (THE MAJOR RESERVE

גלן גרנט (TMR (THE MAJOR RESERVE

GLEN GRANT TMR THE MAJOR RESERVE
גלן גרנט 10 שנים

גלן גרנט 10 שנים

GLEN GRANT 10 YEAR OLD
גלן גרנט 12 שנים

גלן גרנט 12 שנים

GLEN GRANT 12 YEAR OLD
גלן גרנט 18 שנים

גלן גרנט 18 שנים

GLEN GRANT 18 YEARS OLD